開講所属全学共通
時間割コード11150901
授業科目名Presentation English Ⅱ
授業科目名(英文)Presentation English II
科目区分外国語
担当教員Cairns Jeffrey
開講年次1年生
学期・曜日・時限後期 火曜日 3時限
単位数1


概要
このクラスでは個人のブログを利用した発表を行います。与えられたトピックの中から選んで発表してもらいます。トピックを選んだら、「教師」または「学習者」の、いずれかの視点に基づいて発表の準備を行います。ブログを利用しますので、ある程度のインターネットの知識と技能が必要ですが、授業の中でも課題を通してその知識と技能を伸ばしていく予定です。クラスではほかのクラスメイトとのインタラクションが非常に重要となります。クラスの中でまたオンライン上でのクラスメートとの、またほかのブログの閲覧者との交流が欠かせません。  Students will make individual blog-based presentations on a pre-determined topic of their choice. After selecting topics, students will adopt the viewpoint of either a ‘Teacher’ or a ‘Learner’ and proceed to craft their presentations from that adopted viewpoint.
Since presentations are blog-based, a moderate degree of internet skills will be required at the onset of the course with constant development of those skills as additional tasks are accomplished
An integral component to this course is online interaction with both classmates and other blog viewers.
到達目標
クラスを通して以下のことができるようになることを目標とします 
1. トピックについて魅力があり意味のあるブログを作成できる
2. ブログに視聴覚情報を取り入れることができる
3. 一貫性があり、新しい情報を含み、興味を引く内容を構成し発表できる                              Upon successful completion of this course, students should be able to:
1.Craft attractive and meaningful topical written blog presentations.
2.Use audio/visual aids within the context of a blog presentation.
3.Organize and present information in a coherent, instructive and entertaining way.
履修上の注意
履修者は指示されたすべての活動に英語で参加すること。クラスの性質上、様々なトピックについて自らのアイデアや意見を伝えたいという気持ちや関心があることが望ましい。 
Students will be expected to participate in all activities fully and in English. Due to the nature of the course, a strong desire and interest in communicating personal ideas and opinions on a broad range of subjects, in English, will be an asset.
授業計画
Weekly Class Schedule
1.Orientation to the course
2.Set-up Gmail and Blogger accounts
3.Choose Blog topic and Blog viewpoint
4.Search for mentor blog for stylistic and content modelling
5.Begin posting (minimum of 2 posts per week)
6.Read updates on mentor blog, read classmates blogs and comment (weekly activity)
7.Connect blog with existing SNS for exposure
8.Add graphic content (photos, widgets)
9.Write and submit mid-term self-assessment report
10.Adjust graphic layout of blog
11.Add audio/visual content
12.Assess classmates' blogs for visual message - make comments
13.Adjust graphic presentation according to classmates' assessments
14.Review total blog for numbers of posts and comments received
15.Write and submit final self-assessment report
予習・復習
について
予習復習では、受講者はクラスメートやほかのブログ読者のコメントを読み、それに返答するのに加え、自らのブログを更新します。授業ではほかの人からのコメントを読み直し、そこコメントに返答したり、自分のブログに新しい情報を作成し投稿したりします。授業では教師によるブログへの応答、学生とのインタラクションも行います。                            
Students will be expected to not only read and comment on their partner blogs, both classmate and external partner outside of class time, but to submit their own blogs during these times as well. Class time will be used to review comments written by others and to answer these comments, as well as to compose and upload new content. Teacher review/interaction will also occur during class time.
使用教材
資料をクラスで適宜配布
All materials will be supplied in class.
参考文献
学習者用の英語辞書、メモを取り内容を構成していくための資料など        
A good English Learner's dictionary will be of use along with resources for note taking and organization
単位認定
の方法
自己評価レポート Self Assessment Reports (2): 25%
課題 Assignments: 75%
成績評価基準
成績は、受講者がいかに積極的に活動に参加し、与えられた課題を期限を守って提出できたか、そしてその内容について検討したうえで評価されます。内容については、上記の到達目標に掲げた3つの項目がどれくらい達成できたかが基準となります。
Grades will be based on participation and timely completion of assignments as well as assignment content.
その他1
その他2
参考URL